We are not made of sucker

Back on the road! Zondag de 26e aangekomen in Melbourne. ’S Avonds even met een andere backpacker gepicknick-ed bij de rivier, heerlijk in het zonnetje. Maandag afgesproken met Anneriet. Heerlijk lunch gemaakt met een flesje wijn.

Wijntje smaakte erg goed, dus daarna nog een flesje haha en een aantal films gekeken in het hostel, daarna nog steeds erg gezellig, dus nog maar een wijntje haha. Uiteindelijk is Anneriet maar illegaal blijven slapen in het hostel. Was super leuk om bij te kletsen en om met iemand te praten die op een zelfde manier in het leven staat! Dinsdag lekker een relax dagje en beetje geshopt en ’s middags kwamen Ankie en Felice aan in het hostel. Super leuk. ’S Avonds was er een gratis BBQ, omdat de koelkast in het hostel dagen kapot was geweest. Mooi meegenomen en daarna gezellig een wijntje gedronken. Woensdag hebben we Melbourne een beetje verkend met de gratis shuttle bus en de tram en ’s avonds naar de avond/nacht markt. Erg leuk de nachtmarkt!

Alle drie wilden we heel graag naar Tasmania dus op internet op zoek gegaan naar een goede deal met de boot, want Gunther (zo heet onze auto) moet natuurlijk ook mee. De tickets vielen nogal tegen qua prijs, maar uiteindelijk een redelijke deal gevonden. Alleen hadden we dan nog een paar dagen voordat we naar Tassie gingen. Dus zijn we een aantal dagen naar de Grampians geweest, een mooi natuur gebied in de buurt van Melbourne. En ik heb eindelijk een kangaroe gezien!!! En niet 1, maar een heleboel!! Ze waren echt overal!! We stonden als enige op een camping midden in de natuur en de kangaroes kwamen gewoon letterlijk even naast de tent grazen!!

Verder wat wandelingetjes gedaan en naar wat uitzichtpunten, maar vanwege het weer zag ons uitzicht er toch wat anders uit, dan de uitzichten op de plaatjes…

Zoals de meeste van jullie waarschijnlijk wel mee hebben gekregen in Nederland zijn er weer veel overstromingen in Australië en helaas betekent dat dat het ook bij ons behoorlijk nat is… Maar zoals Felice zei bij de Tourist Information, we are not made of sucker, so we are going camping.

Zaterdag avond een nachtje bij Anneriet geslapen, wel even lekker na de regen van de afgelopen dagen. Zondag met de Spirit of Tasmania op weg naar Tasmania, een boottochtje van 9 uur!

En Tasmania is echt geweldig mooi!! Een week is eigenlijk veelste kort. Er is zoveel moois te zien! Het is echt een outdoor paradijs en de natuur is  fantastich. De afgelopen week hebben we geen moment onbenut gelaten en zo alsnog zoveel mogelijk van Tasmania gezien.

Het weer was niet helemaal geweldig, maar elke keer als we de tent moesten opzetten of afbreken was het droog. En de 2 dagen dat we echt goed weer moesten hebben, bij Wineglas Bay en Cradle mountain valley was het de lucht ook echt strak blauw!

Met de boot in het donker aangekomen in Devonport, daar een nachtje op de camping gebleven. Nog even een wijntje gedaan met dikke truien aan, want warm was het niet… Gelijk een hoop wildlife gezien terwijl we daar zaten: wallabees (de kleine kangaroes)en bandicoots (een soort uitvergrootte muis achtig beest). De volgende dag gelijk door naar Wineglass Bay en het was zowaar mooi weer!! In Wineglass Bay kan je een super mooie wandeling maken. Eerst omhoog naar een uitzichtpunt.

En daarna door naar beneden naar het strand.

Er was zelfs een wallabee op het strand!

En omdat het die dag mooi weer was hebben we dat gelijk maar gedaan! Achteraf een hele goede keuze, want de volgende dag bewolking en regen. We stonden hier trouwens op een camping met een kampeer plekje echt letterlijk aan het strand.

’S Avonds toen we nog een paar wijntjes aan het drinken waren, werden de possums (soort kat/ eekhoorn achtig beest) wel heel nieuwsgierig en kwamen even een kijkje bij ons nemen.

Daarna door naar Port Arthur om ons te verdiepen in een beetje geschiedenis. Tasmania is namelijk ontdekt door een Nederander, genaamd Abel Tasman en Tasmania diende vroeger als eiland voor gevangene en in Port Arthur zaten de gevangene die voor de 2e keer de fout in waren gegaan. Er zijn behoorlijk wat nare en enge verhalen, dus tijd om ‘s avonds de Ghost tour uit te proberen.

Best grappig die verhalen, maar we zijn en blijven toch nuchtere Hollanders. De volgende dag nog langs wat uitzichtpunten gereden. En heel toevallig kwamen we de ranger tegen die een lezing had gehouden op de boot op weg naar Tasmania. Hij was met schoolkindjes lekker aan het strandjutten tussen de rotsen en hij betrok ons echt heel leuk hierbij. Even voelde we ons weer 12 jaar oud ;) En de kindjes wouden ons natuurlijk van alles laten zien!

En toen op naar Kingston, waar Felice familie heeft wonen. De zus van haar oma en daar weer de familie van.

We werden echt super gast vrij ontvangen en de hele familie werd opgetrommeld om Felice en ons te ontmoeten. En kamperen nee hoor, we konden gewoon bij de familie in huis! Er werd goed voor ons gezorgd, ontbijt en we kregen een lunchpakketje mee toen we de volgende dag naar de grotten van Hastings en de Hotpools gingen. Super mooie grotten trouwens,

maar de hotpool was niet echt hot hoor… Meer een soort zwembad temperatuur, dus daar waren we snel weer uit. Ook die avond werden we weer super gastvrij door Felice haar familie ontvangen en rukte de familie weer uit om een BBQ voor ons te organiseren. ’S Avonds naar de verhalen van vroeger geluisterd en over het emigratie proces 50 jaar geleden. Erg interessant om dit te horen! En toen kwam het einde van onze week in Tassie alweer in zicht…. Maar eerst nog naar Cradle Mountain! Whauw, wat super mooi! En het weer was echt super goed! We zouden een 2 uur durende wandeling doen rond Lake Dove,

maar op een één of andere manier kregen we het voor elkaar om verkeerd te lopen en waren we opeens helemaal niet meer bij het meer, maar boven op een berg… Maar dit was eigenlijk nog veel mooier!! Wat een geweldig uitzicht!!

Maar de wandeling werd 4 uur ipv 2 uur en niet echt gemakkelijk, zeker niet voor Felice die kort geleden nog is geopereerd aan haar enkel. Petje af hiervoor Felice! En op de terugweg hebben we zelfs nog Wombats gezien!! Deze zie je niet snel, maar er waren er gewoon 2 net naast het pad!

Geweldige afsluiting voor een super week in Tasmania! Ik zou hier zeker nog eens terug willen komen!!

Nog even ee paar fotootjes van nieuwsgierige beestjes, ze hebben hier trouwens beesten waar ik nog noooit van heb gehoord of gezien

Een wallabee, een bandicoot en een possum.

Wist je datjes:

-          Ankie en Felice op dag 3 van hun vakantie al een kangaroo hebben gezien…

-          Het weer een beetje typisch Nederlands is….

-          Dat dat betekent dat het dus veel regent en ook niet echt warm is.

-          Ons eerste tentje niet echt waterproof was…

-          Ik een nachtje in het toiletgebouw heb geslapen…

-          We de volgende dag gelijk een nieuwe tent hebben geregeld!

-          Dat we zijn aangehouden door de politie…

-          Dit was omdat we te snel reden…

-          Er een motor agent met een laser in de berm stond…

-          Wij hier 20 km te snel voorbij raasde…

-          Deze agent naar ons seinde dat we naar de kant moesten…

-          Er niet echt een plek was om direct te stoppen…

-          De motor agent met sirene achter ons aanreed…

-          We uiteindelijk maar half in de berm gestopt zijn, terwijl de auto’s met 110 langs scheurden.

-          De politie agent niet echt blij was en hij kwaad vroeg waarom we niet gelijk stopten…

-          Dit in Nederland namelijk anders gaat…

-          Je dan namelijk volgens ons naar de dichtstbijzijnde vluchtstrook of tankstation wordt begeleid….

-          De motoragent gelukkig bijdraaide en uiteindelijk onze boete van 150 dollar heeft verscheurd

-          En hij het bij een waarschuwing zou houden

-          We op onze eerste avond in Tasmania een astroïde naar beneden hebben zien komen!!

-          Dit heel bijzonder is!

-          Wij een hoop rare mensen aantrekken…

-          Ankie zelfs sjans heeft aan de telefoon…

-          De meeste mensen denken dat we jonger zijn…

-          Wij dit helemaal niet erg vinden…

-          Het in Cradle Mountain gemiddeld 7 van de 10 dagen regent…

-          En het gemiddeld 1 dag in de 10 dagen mooi weer is en het zonnetje schijnt.

-          Wij dus erg veel geluk hebben gehad!!

-          Anneriet misschien ook in de canyon komt werken!

-          We een kangeroe hebben doodgereden…

-          Deze suïcidaal was en zo voor de auto sprong…

Last pictures

Comments 7

Arno van Tol 12-03-2012 09:05

Tjemig wat een geweldige verhalen weer. Wellicht kan je een dealtje maken met een tv zender en door blijven reizen. Is voor jou en ons genieten..

lucie drent 12-03-2012 09:34

Moi Agnes
Leuk om te lezen wat jullie met z'n drieen meemaken.
Groetjes, Lucie, de moeder van Felice

dyt 12-03-2012 10:22

De kinderen in de klas moesten even geduld hebben, ik MOEST eerst je verhaal lezen! Geweldig, wat heb je weer veel meegemaakt.

Gonny 13-03-2012 16:41

Het is wat zo'n suïcidale kangeroe. Weet je dat Femke en Wim in Nw Zeeland op possums jagen. het is daar een complete plaag. In Australië zijn ze beschermd. Verder groeten van ons en ik zie wel dat je nog steeds geniet van al het ongewone.

lidy van dam 13-03-2012 19:46

Hej hej,
Jij bijna helemaal in het zuiden en ik bijna helemaal in het noorden. Ja zal het maar moeten lopen. Hoewel jij wel aardig wat lilometers aan je schoenen hebt nu hè.
Geweldig om weer zo veel te lezen. Wat een aparte dieren zijn daar toch; en zo tam.
Tja, Australische wijn schijnt lekker te zijn. Goed dat je toen bij die agent niet hoefde te blazen
Ik vind dat idee van Arno trouwens wel een goeie.
Nou meid geniet nog maar van je laatste weken.
Groeten uit Sunnemo, Zweden

renske 14-03-2012 10:54

Hallo Agnes.
Bij Ankie en Felice heb ik al een paar regeltjes op hun site gezet.
Dus nu bij jou ook.
Mooie fotos weer.
Wat een lieve beestjes waren er in Tasmanie.
Veel plezier nog en voorzichtig.
Groetjes uit Alkmaar.
Mamma.

jannie 15-03-2012 13:32

hoi agnes,
waaauuuw wat weer een mooie verhalen en idd. wat is het daar prachtig, snap dat je daar nog wel eens heen wilt! ach je weet nooit wat er nog op je pad komt he.nog veel plezier voordat je weer naar huis komt, groetjes jannie

Comment

Want to receive an email when a new travel story is added? Signup for the mailinglist